Christopher Nolan’ın İlginç Takıntıları: Senaryoların Her Zaman Kırmızı Bir Kâğıda Basılmasını İstiyor

Christopher Nolan için “sinemanın en etkileyici yönetmenlerinden biridir” yorumunu hiç düşünmeden bile yapabiliriz. Nolan’ı sinemaya getirdiği yenilikçi yaklaşımları, karmaşık hikâyeleri çok daha karmaşık bir zaman dilimiyle anlatırken aynı zamanda izleyicide merak uyandırmayı başarabilecek kadar ustalıkla işlemesi ve görsel alana yaydığı başarısının dikkat çekiciliğiyle biliyoruz. 

Inception (Başlangıç), The Dark Knight Trilogy (Kara Şövalye Üçlemesi), Interstellar (Yıldızlararası) ve yakın tarihteki Oscar ödüllü filmi Oppenheimer ile herkesi ekrana kitlemeyi başaran Nolan, başarılı yönetmenliğinin ardında elbette bazı takıntıları da barındırıyor.

Film senaryolarının her zaman kırmızı bir kâğıda siyah renkte yazılarla basılmasını istiyor.

Kâğıdın kırmızı renkte olması, senaryonun fotokopi aracılığıyla çoğaltılmasını engelliyor ancak oyuncuların söylediklerine göre aynı zamanda okumakta da zorluk çıkarıyor. Robert Downey Jr. ve Emily Blunt, Oppenheimer filminde bu durumdan espritüel bir dilde de olsa yakınmış. Nolan ayrıca senaryolarını dijital ortamdan göndermek yerine oyunculara elden teslim etmeyi tercih ediyor. Bunu senaryonun gizli kalması için yaptığını düşünebilirsiniz. Ancak Nolan için bu gizlilik değil, mahremiyet.

Ne telefon ne de e-mail kullanıyor. Senaryoları ise internet bağlantısı olmayan bir bilgisayarda yazıyor.

Nolan, The Hollywood Reporter’a verdiği bir röportajda, konu iletişim kurmaya geldiği zaman akıllı telefon taşımadığı ve e-posta kullanmadığı için neredeyse tamamen kopuk yaşadığını söyledi. Ayrıca, herhangi bir dikkat dağınıklığı yaşamamak adına senaryoları internet bağlantısı olmayan bir bilgisayarda yazdığını da belirtti. Teknoloji ve teknolojinin sağladığı her şey yaşamımızı kolaylaştırıyor ve vaktimizi eğlenceli kılıyor olsa da Nolan’ın internet olmadan zaman geçirmek için sebepleri var. Yanında bazı zamanlar olmak üzere kapaklı telefon taşıyormuş.

Bu durum, kendisinin Tenet filminde bilgisayar efektlerinden yararlanmak yerine aksiyon sahnelerini daha gerçekçi kılmak adına bir Boeing 747 jet uçağı patlatmayı tercih ettiğini ele aldığımızda telefon kullanmaması pek de şaşırtıcı gelmiyor.

Sadece DVD ve Blu-ray kopyalarında yer alacak şekilde ekstra sahneler ekliyor. Nolan için bir filmin fiziksel kopyasının edinilmesi oldukça önemli.

Artık istenilen her film ve dizi içeriklerine birkaç tık ile ulaşabiliyoruz. Bunlar abonelik tabanlı sistemlere sahip bazı büyük platformlar veya internette satılan dijital kopyalar olabilir. İzleyiciye kolaylık sağlasa da Nolan, bu platformların filmin haklarını sadece belli bir zaman süresince aldığını ve belirtilen zaman bittiğinde kaldırılacak olmasından dolayı her zaman içeriklerin fiziksel bir kopyasının edinilmesi gerektiğini savunuyor. Nolan’a göre bu platformdaki filmler bir gün kaldırılabilir ancak bir filmin fiziksel kopyasını alırsanız dilediğinizce rafınızda saklayabileceksinizdir. Bunun için filmlerine sadece fiziksel kopyada yer alacak şekilde ekstra sahneler ekliyor böylelikle de izleyicileri fiziksel kopya edinmeye teşvik ediyor.

Zaman kavramına takıntılı olduğunu filmlerinden biliyoruz. Nedeni işin büyüsünde saklı.

Nolan, filmlerindeki zaman işleyişine neden bu kadar takıntılı olduğuna dair bir soruya “insan deneyimimizin en temel parçası”cevabını vererek aslında bir film için zaman kavramının ne kadar önemli olduğunu da vurguluyor. “Kameranın bir zaman makinesi olduğunu düşünüyorum.” yorumunu yapan Nolan, izleyicilerin filmin sonu ile birleştirebileceği detayları gidişata koymayı ve düşündürmeyi seviyor. Zaman kavramını filmleri ile tersine çeviren Nolan için bu aslında nefes alıp vermek kadar önemli.

Peki, “kaçırılan veya ölen eş” senaryosuna da aslında bir o kadar yer verdiğini fark etmiş miydiniz?

Nolan’ın yönettiği filmlerdeki bu detayı fark edenler elbette vardır. Yönetmenin özellikle Memento, Inception (Başlangıç) ve The Prestige (Prestij) gibi filmlerinin konularını yan yana getirirseniz neyden bahsettiğimizi anlayacaksınızdır. Nolan’ın çoğu filmi bir adamın eşinin veya kız arkadaşının ölümüyle başlar veya ilerler ya da bu kaybı karakterin bir parçası olarak görürüz. Memento filminde ana karakter Pearce eşini kaybetmiştir ve intikam için yanıp tutuşur, The Prestige filminde Angier isimli karakter eşini sahnede kaybeder ve buna sebep olan sihirbaz’dan intikam almak için şiddetli geçecek bir rekabeti başlatır. 

Eşlerini kaybeden veya kaybetme korkusu yaşayan bu erkek karakterlerin kararlılığının ve korkusuzca davranışlarının ve kadar etkileyici göründüğünü düşünürsek, Nolan’ın sevdiği bu trajedi aslında filmlerinin senaryosunu çok daha anlamlı kılmış olabilir. Tıpkı Edgar Allen Poe’nun dediği gibi “Şüphesiz, güzel bir kadının ölümü, dünyadaki en şiirsel konudur.”

Kaynaklar: Entertainment, People, Screenrant, Koimoi

Christopher Nolan ve sinema ile ilgili diğer içeriklerimiz de ilginizi çekebilir:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

pendik escort
aresbet
şutbet
kalebet
supertotobet
betpas
restbet
onwin
lordbahis
ligobet
kolaybet
betpark
betmatik
oslobet
milosbet
masterbetting
matadorbet
maksibet
oslobet
xslot
tarafbet
betgaranti Giriş
Pendik escort
veslot
betturkey
betovis
tarafbet
betist giriş
showbet
xslot giriş
favorislot
barn festival
pragmatic slot oyunları
radissonbet
egt oyna
betmarlo
floating dragon oyna
bonus hunt" rel="dofollow">bonus hunt">bonus hunt
aresbet
tombala oyna
wild wild riches oyna
betibom
dog house megaways
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
wild west gold oyna
markaj giriş
trwin giriş
altıncasino
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
sugar rush oyna
hiperwin
sweet bonanza oyna
diyarbet
diyarbet
mrbahis
favorislot
markaj giriş
trwin
big bass bonanza oyna
gates of olympus oyna
egt oyna
favorislot
markaj giriş
trwin
betingo
bahisbudur
casi pol
casipol giriş
casipol giriş
casipol
casipol
romabet
mrbahis
casipol şikayetvar
casipol giriş
casipol twitter
casipol şikayet
casipol
casipol güncel giriş
casipol güncel
casipol giriş
casipol girişi
avcılar escort
esenyurt escort
bahçeşehir escort
beylikdüzü escort
bakırköy escort
halkalı escort
şirinevler escort
şişli escort
istanbul escort
esenyurt escort
avcılar escort
redwin
redwin giriş
vdcasino
venüsbet
grandpashabet
supertotobet giriş
tipobet giriş
vdcasino giriş
betcup giriş
sekabet giriş
romabet
romabet
sahabet
savoybet
savoybet
savoybetting
tipobet
tulipbet
gorabet
hilbet
hilbet
ikimisli
ikimisli
interbahis
jasminbet
klasbahis
klasbahis
kordonbet
kralbet
kralbet
ligobet
limanbet
limanbet
mariobet
markajbet
marsbahis giriş
matadorbet
matadorbet
meritking
milanobet
milanobet
milosbet
milosbet
mostbet
mostbet
mrbahis
mrbahis
neyine
noktabet
norabahis
oleybet
onbahis
orisbet
xslot
superbetin
tarafbet giriş
tulipbet giriş
padisahbet
padişahbet
palacebet
palacebet
perabet
perabet
pinup
pokerbeta
polobet
polobet
pusulabet
pusulabet
Asyabahis
bahsegel giriş
bahsegel giriş
betmarlo giriş
casibom giriş
jojobet
lidyabet giriş
lidyabet
betmoon
betnano
asyabahis
bahigo
bahigo
bahigo
bahiscom
bahiscom
belugabahis
belugabahis
betcup
betpark
betroad
bets10
bettilt
betvole
casibom
casinomaxi
casinoper
cratosslot
dinamobet
dinamobet
dinamobet
goldenbahis
grandpashabet
holiganbet
hovardabet
imajbet
interbahis
jojobet
limanbet
limanbet
makrobet
mariobet
mariobet
mariobet
matbet
meritking
mobilbahis
mostbet
nakitbahis
ngsbahis
ngsbahis
ngsbahis
onwin
onwin
onwin
onwin
paribahis
paribahis
paribahis
perabet
perabet
perabet
piabet
pinup
pulibet
redwin
1xbet
sahabet
sekabet
setrabet
slotbar
superbahis
timebet
tipobet
tipobet
tumbet
vdcasino
vevobahis
Abdulla62630105
asyabahis
betcup
betorspin
betpark
betpark
betpas
betpas
betper
betper
betsat
betvole
casinovale
dinamobet
dumanbet
elexbet
elitbahis
extrabet
extrabet
favoribahis
gobahis
goldenbahis